Părinte de adolescent.

Stăteam şi mă gândeam: de la ce vârstă iese un adolescent singur în lume? Habar n-am ce spun specialiştii şi nu prea mă interesează. Nu devii părinte citind vrafuri de cărţi despre asta.

Primele dăţi îl laşi singur în execursiile organizate cu şcoala, pe urmă întârzie mergând pe la un coleg sau colegă, pe urmă încep plimbările cu colegii, etc … şi te trezeşti că vine prima întâlnire, prima iubire, prima … nu ştiu, ce vreţi voi. Este adevărat că tentaţiile sunt foarte mari, ca rele mici : ţigările, băutura, ca rău major: substanţele dure – drogurile, de orice natură. Ce faci ca părinte? Este ştiut că orice interdicţie trezeşte într-un adolescent contrariul.

Haideţi să ne amintim cum am fost noi. Să nu aud că… pe vremea mea, pe vremea noastră era un mare rahat aşa că nu se pune. Cu toate astea nu-i aşa că noi n-am fost niciodată obraznici cu părinţii? Ce de impresii aveam în cap, una ar fi că le ştiam pe toate, dar pe toate şi tocmai de-aia întorceam vorbele rănind cum numai un adolescent ştie s-o facă.

Ei – adolescenţii de azi,  cum ar trebuie să fie? repet tentaţiile sunt la tot pasul. Ce am face noi dacă azi am avea vârsta lor? Poate că am fi mai răi.

Deci, înainte de a ne repezi ca berbecii, haideţi să ne amintim: când ne-am apucat de fumat? când ne-am îmbătat prima dată? când am ieşit la un bar? când am făcut dragoste prima data? cu cine? a meritat? şi altele. Bărbaţii sunt bărbaţi şi femeile femei, da dar la 15 ani toţi vrem să vedem cum e şi suntem tentaţi.

Vă mai amintiţi:  vreau să am servici să nu mai stau pe banii voştri., o să mă mut cu chirie să scap de voi, ce ştiţi voi ce e dragostea – voi n-aţi iubit niciodată, şi altele mai mari sau mai mici. Acum îmi vine să râd şi mă gândesc că atunci alor mei nu le-o fi venit chiar bine numai că nu m-au părăsit, nu m-au bătut, nu m-au tăvălit pe jos, nu m-au făcut de râs în faţa amicilor, ştiind că va veni vremea să-mi fie dor de toate astea.

Aşa că dragilor să nu uităm că un copil este, în primul rând responsabilitatea părinţilor, că este oglinda ta, fie că îţi place sau nu, şi să fim îngăduitori.

PS: această postare a venit după ce o tot văd pe madam Tatoiu cum îşi dă cu părerea despre fiica lui Boureanu. Ia uite cine ţine lecţii de moralitate! Există vreun domeniu despre care femeia asta să nu ştie una alta?

PS1: toată lumea din jurul meu îi dă dreptate lui boureanu, ca şi cum ar avea copii perfecţi, asta mă duce cu gândul la faptul că nimeni nu îi va dreptate lui Cioloş iar psd-ul va câştiga lejer. şi nu e vorba de oameni de la sate – ceea ce e dureros.

Lasă un răspuns

