Statul român nu te vrea prost, nu te vrea deloc

Puţine lucruri le-am ştiut despre protecţia socială de la noi. Foarte puţine. Le-am aflat în ultima perioadă deşi nu aş fi vrut să le aflu.Pot să spun că protecţia socială nu există sau dacă există este valabilă pentru cei care nu muncesc, dacă ai muncit ani în şir şi ai avut ghinion ei bine, statul român îţi spune că eşti prost. Am să dau un exemplu concret, un om care îşi termină şomajul. Una peste alta şomajul nu l-a ajutat cu nimic, hai să zicem că a făcut un curs gratuit dar aleargă şi acum să-şi obţină diploma, că de, firma e de undeva din teleroman şi nu vine aşa, fără rost, în Bucureşti. Vine când are ea chef nu când ai tu nevoie. Dacă a trebuit să participe la nu ştiu acţiuni asta n-a fost în beneficiul şomerului, nu, Doamne feri, a fost pentru că funcţionarii aceia trebuiau să bifeze anumite activităţi. Că rezultatul e un zero barat nu mai interesează pe nimeni. Dacă omuil mai are 50 de ani e de rău. pentru că nu-l vrea nimeni. Dar nimeni. Oamenii de 50 de ani sunt contagioşi în societatea noastră.

Acu omul se gândeşte că de, a muncit aproape 30 de ani şi şi-a plătit dările, atâtea câte au fost, că nu putem aveam toţi salarii de sute de milioane vechi sau zeci de mii mai nou, şi, după ce termină şomajul ar avea nevoie de protecţie socială. Ei bine legea 416 spune că, dacă o familie de 3 persoane (soţ, soţie şi-un copil aflat într-o formă de învăţământ la zi fără burse sau alate venituri), reţineţi familie, are un venit mai mare de 357 lei nu poate beneficia de ajutor social. Cu alte cuvinte statul român consideră că o familie, în componenţa care v-am spus-o, care are 358 de lei lunar se poate descurca. Poate consideră că e prea mult, nu?

Să mai spun cum m-am simţit când am aflat toate astea?

Apropo, poate ştie cineva cum se calculează indicele/indicatorul social de referinţă. Pentru că acest ISR este suma la care se raportează tot ce înseamnă ajutor social. V-am spus că am aflat multe dar tot n-am reuşit să aflu cum se calculează acest ISR, cine îl stabileşte, etc…. Acum are o valoare puţin mai mare de 500 de lei dar cum s-a ajuns la suma asta?

Lasă un răspuns

