Ce ar putea face un preşedinte?

Am ajuns la concluzia că acest popor stă prost, chiar foarte prost cu logica.

Ieri, nişte amici, mă sună disperaţi să mă duc la ei acasă, să caut cheile de rezervă de la maşini şi să le mut, că pe strada lor se făceau nişte lucrări şi musai maşinile trebuiau mutate atunci. Întâmplarea a făcut că avem cheile de ei şi am putut să-i ajut pentru că ea era la spital să nască iar el aştepta pe holuri. Bine, m-am gândit dar dacă erau plecaţi în excursie să voteze la Paris, la Torino, la Madrid sau la Viena – că e mai aproape? Iar eu nu aveam cheile lor? Mă gândeam că atunci când te apuci de o lucrare ştii că în ziua x trebuie să spargi trotuarul în cutare loc. Nu e firesc să pui afişe cu o înştiinţare ca omul să ştie din timp şi să ia măsuri? Se pare că nu. Probabil nu există planuri ci interese obscure, azi spargem aici că aşa ni se arată. Şi nu, lucrarea respectivă nu era o urgenţă ca să existe o scuză, am vorbit cu muncitorii care, la rândul lor, înjurau printre dinţi.

La mine la piaşa Sudului se sparge în draci. Cică ni se construieşte un pasaj pentru fluidizarea circulaţiei. Când va fi gata? Nu ştiu pentru că nu există nici un panou cu termen, doar se sparge şi atât. Una dintre trecerile de pietoni s-a mutat, faţă de vechea locaţie cu 10-15 metri. Cu toate că s-au pus afişe, s-a împrejmuit locul, oamenii tot pe acolo vor să treacă. De ce? Nu ştiu, poate din inerţie. Luni stăteam şi aşteptam pe cineva, un moş se fâţâia de colo-colo. Îl întreb dacă are nevoie de ceva. Nu, zice, vreau să trec şi aştept să mă strecor. Printre maşini adică. De ce? îl întreb. Pentru zece paşi? cât era distanţa de la noua trecere semaforizată, merită să vă riscaţi? Se uita la mine ca şi cum atunci descoperea apa caldă. Aveţi dreptate – n-a fost refractar şi face cei zece paşi necesari pentru o traversare în siguranţă. Era atât de greu? Habar n-am.

Aceeiaşi intersecţie. Poliţia prezentă. Unele maşini driblau coloana pe linia de tramvai. La semafor îi aştepta un poliţia amabil care îi lăsa să treacă înaintea celorlalţi. De ce? iar nu ştiu. Înafară de faptul că obstrucţionau tramvaiul era un fel de triumf al aşa zişilor „deştepţi” ce driblau pe toată lumea. Cei din coloană erau proşti, nu? Mă aşteptam ca poliţia să zică – ia dă carnetul, dar nu. La plecare am înţeles de ce. Din sens invers maşina poliţiei venea – fără semnale, pe linia de tramvai. Că doar erau repzentanţii legii, nu? Păi cum să facă lege şi ordine la semafor când ei sunt primii care încalcă legea?

Şi-atunci stau şi mă întreb ce poate face un preşdinte pentru aceastî ţară?  Din orice naţie ar fi.

Lasă un răspuns

