Ce fel de neam suntem?

Suntem un popor needucat. Punct. Orice încercare de a mă convinge de contrariul este inutilă. Mă uit în jur şi e suficient.

Un bătrân pe un refugiu de tramvai, un refugiu din acela cu băncuţe. Bea o cafea de un leu. I-a fost poftă. Deşi coşul de gunoi este alături întoarce paharul cu fundul în sus şi-l lasă pe bancă. Dacă îi atrag atenţia mă înjură. Păi băi moşule unuia tânăr i-ai fi spus că este prost educat, tu? Cum eşti?

Mămici, bunici, bone în RATB. Copii lăsaţi în picioare pe scaunele de la geam. La coborâre iei copilul şi uiţi să ştergi scaunul. Cine e dator să o facă? De ce copilul nu poate fi învăţat că nu se stă în picioare pe un scaun din transportul în comun? La fel, dacă zici ceva aproape că eşti luat la bătaie.

Să mai spun cum se respectă un semafor? Inutil.

Copiilor mei le este ruşine să spună vârsta pe care o au, pentru că sunt judecaţi din start ca incopentenţi şi inculţi. Cam aşa e, dar cine i-a crescut pe aceşti copii? Părinţii ar trebui să fie de-o seamă cu mine, cu plus sau minus. Unde aţi învăţat băi, părinţilor? Cine v-a educat.?A, am uitat bătrânul acela cu coşul de gunoi alături dar care considera normal să lase paharul de plastic aiurea-n tramvai că avea slugi. Bunul simţ a  murit, odată cu el şi speranţa că vom putea trăi cândva într-o societate normală. Avem soarta pe care o avem pentru că ăştia suntem. Atât timp cât la nunţi există o convenţie cu lăutarii, adică eu îţi dau o anumită sumă, fixă, şi îţi mai dau una, să zicem că de o mie de eruo arunc cu bani în tine pentru că cei mai mulţi se vor grăbi să facă la fel cu nşpe mii de dedicaţii, nevastă, copil, soacră, duşmani, etc… iar la final tu îmi dai mia de euro înapoi şi nu mă interesează ce ai cîştigat în plus, asta e. Nici nu mai contează că tu munceşti de-ţi ies ochii pentru 100 de lei, dau 100 de lei lăutarilor că cine mai e ca mine? Lăutarii ăştia ajung vedete, ne dau cu tifla că doar noi i-am făcut ceea ce sunt. Mai e ceva de spus? Mai e vreo speranţă?

 

3 comentarii

Lasă un răspuns

