Un om spiritual

De când mă ştiu mi-aş fi dorit să fiu un om spiritual. Să ştiu să dau o replică haioasă atunci când e cazul. Nu sunt în stare aşa că tac pentru a nu fi ridicolă. Nu-i vorbă, nici să mă cert nu sunt în stare, mai ales mahala nu pot şi pace. Nu ştiu să jignesc, să înjur, să atac. Mi-este greu să spun cuvinte grele. Uneori, după ce o situaţie se calmează, mă gândesc că aş fi putut să zic una sau alta dar nu mai are valoare. Cu timpul am învăţat să nu mă mai chinui cu ce replici aş fi putut da, nu are rost, nu toţi putem fi haioşi, că atunci ce farmec ar mai avea viaţa. Asta nu mă împiedică să-i admir pe oamenii care reuşesc. E bine să ai tot timpul o replică în buzunar.

Ziele astea nepoata mea îmi povestea o scenă la care a asistat şi-a râs cu poftă. Pe stradă, un el şi o ea, oamenii de 70 de ani îmbrăcaţi sport. Din spatele lor veneau două puştoaice cu căştile în urechi şi ochii pe nu ştiu unde. Una dintre ele se ciocneşte de femeie. Nu vreau să spun bătrână pentru că o să vedeţi de ce nu e cazul. Furioasă, tot ea, se răsteşte „ce ai babo, eşti chioară?”, femeia se uita la ea nedumerită şi răspunde ” ar fi fost bine să fiu chioară că nu mă dureau acuma ochii uitându-mă la tine în ce hal arăţi”. Puştoaicele au mai spus una, alta şi-au plecat, bărbatul îi reproşează femeii replica, o considera dură. „da de ce dragă? se arată femeia nedumerită. ce am făcut? la vârsta ei nu ştiam cum să arăt mai bine şi, oricum ar fi, dacă m-ar fi plătit careva tot nu m-aş fi îmbrăcat cum era ea îmbrăcată”. Nepoata spune că erau fete din astea tinere dar grăsuţe purtând blugi mai mici cu un număr aşa că şuncile ieşeau generoase în evidenţă şi că bluzele erau un roz de te dureau ochii. Aşa că femeia aceea în vârstă avea dreptate. Cum să nu râzi?

Cam aşa mi-aş fi dorit să fiu. Ca femeia aceea, totdeauna cu o replică haioasă atunci când cineva nu are loc de mine. Pentru că mie replica femeii mi s-a părut dură dar la locul ei. M-a făcut să râd cu poftă. Pe voi?

Lasă un răspuns

