Sunt o mamă eroină.

S-a tot discutat pe diverse bloguri despre alăptatul în public. Pe mine treaba asta mă nedumereşte. Înţeleg o mămică ce alăptează un copil mic pe o bancă în parc, la răcoare, la umbra unui pom. Înţeleg şi nu am nimic de comentat. Dar am de comentat când treaba asta se petrece în mall-uri, în ratb, la terase. În primul rând cel mic este expus la zgomot, la agitaţie, la aer condiţionat, la fum de ţigară şi la nşpe mii de alte lucruri nocive. Mi s-a spus că aşa se ajută imunitatea. O fi, nu ştiu, dar când se spune că a crescut numărul persoanelor infestate cu hepatita A, adică boala mâinilor murdare parcă … nu ştiu. De ce să nu feresc copilul de ceea ce pot? Un minim de igienă spune că e musai să te speli pe mâini atunci când urmează să atingi un bebeluş. De unde atâta igienă în mall, la terasă sau în ratb? Poate că sunt eu depăşită, fiecare face cum poate şi cum vrea.

Mi s-au tot repetat două lucruri.

1. Mama e condamnată să nu mai aibă viaţă socială? Cumva da. Grija pentru siguranţa celui mic este atât de intensă încât orice altă activitatea nu mai are importanţă. De fapt, naşterea unui copil răstoarnă tot ce ştiai despre viaţă până atunci. Totul pare fad în comparaţie cu ceea ce simţi pentru boţul acela de carne. Lipa altor activităţi nu durează o veşnicie, cam de pe la 6 luni când programul bebeluşului s-a stabilizat  se poate relua una sau alta. Şi pentru cine se întreabă da, avea dreptate cel care spunea că atunci când copii sunt mici problemele sunt mici, când copii s-au transformat în adolescenţi şi problemele devin mari.

2. Mamele singure. Eu nu înţeleg cum vine asta. Când faci un copil, nu e vorba de căsătorit sau necăsătorit, vorbeşti cu partenerul. Dacă partenerul spune că nu vrea iar tu vrei este fix treaba ta. Ţi-ai asumat totul aşa că nu face din asta o chestie extraordinară la care cei din jur sunt datori. Nu, nu e nimeni dator cu nimic. A fost decizia ta şi gata. Că nu cred că aceste mame singure sunt toate văduve sau cu bărbaţi plecaţi pe nu ştiu unde. Nu, cred că au făcut copilul sperând … nu ştiu ce.  Mă enervează treaba asta „ştiţi, eu îmi cresc copilul singură şi …”. Si?

Nici o mamă nu este eroină pentru că alăptează sau pentru că îşi creşte copilul singură. O mamă este o mamă şi gata. Pentru că suntem mame vrem să facem ce este mai bine pentru puiul nostru fără ca să primim vreun titlu pentru asta.

Lasă un răspuns

