Toate se plătesc

Nu ştiu alţii cum sunt dar eu mi-am plătit, uneori cu vârf şi îndesat, toate greşelile din viaţă. Dar ştiţi cum? Imediat. Am conştientizat treaba asta. M-am întrebat dacă şi alţii sunt la fel. Probabil că sunt dar nu bagă de seamă. N-am să intru în amănunte dar cred că undeva există o balanţă care are grijă ca toate să fie echitabile. Nu poţi să faci rău şi să primeşti bine. Nu ai cum.

Îmi amintesc de pe vremuri, eram la mare şi unei femei i se furase portofelul pe plajă. Plângea amar. M-am uitat şi m-am gândit : uite şi la asta, la ce mai plânge acum? Asta e. Se întâmplă. În toamnă o cunoştiinţă mi-a dat nişte bani să-i duc altei cunoştiinţe cu care urma să mă întâlnesc. Aveam banii puşi în geantă separat tocmai ca să-i găsesc uşor, să nu stau atunci să număr. Nu ştiu cum s-a făcut că banii ăia au dispărut din geantă. Când? Cum? Mistere ale transportului în comun. Pentru că întâlnirea avea loc în centru m-am oprit la Atheneu, pe scări , am răsturnat geanta pe trepte cu spranţa că poate banii  s-au agăţat într-un pliu al genţii şi nu-i văd. Inutil. Aveam chef să urlu, să mă tăvălesc pe jos, să zbier. Mi-am adus aminte de femeia aceea de la mare. Eu una stăteam mai bine, asta era, aveam să plătesc din buzunar şi gata. Eram acasă. Femeia aceea însă era la mare şi la mare distanţă de casă. Poate că nu avea cine să-i trimită alţi bani, poate că ăia era toţi banii, poate că … şi eu trecând pe-acolo, gândind cu dispreţ, uite şi la asta. Atunci am învăţat să nu mai judec, că nu ştii care este adevărul.

Cam aşa mi s-au întâmplat toate în viaţă. De câte ori am judecat, am emis teorii cu titlu absolut, am făcut pe deşteapta viaţa mi-a dat peste nas. Hai că nu e chiar aşa. Imediat, am mai spus şi mă repet. N-au trebuis să treacă ani. Dacă au trecut ani a fost şi mai grav, că plata a fost cu dobândă.

Lasă un răspuns

