Promisiunile sunt pentru proşti,nu?

Cred că România este o ţară a promisiunilor neonorate, de la factorii de răspundere la oamenii obişnuiţi. Toată lumea promite, aşa … de amorul artei, dacă totuşi îi aduci aminte cuiva, că la un moment dat a zis una sau alta se încurcă în nşpe mii de explicaţii. Mersi, nu mă interesează.  De ce trebuie să dechizi gura fără să gândeşti? Tot aşa cred că, alături de Caragiale, Muşatescu a surprins bine esenţa noastră. Zilele astea mi-am amintit de Titanic-vals, piesa aceea a lui Muşatescu unde nenea Spirache le cere alegătorilor să nu-l voteze. Surpriză, tocmai de aceea nenea Spirache este ales. Cam aşa cum s-a întâmplat cu Mircea Diaconu zilele astea. Spunem şi ieri că Mircea Diaconu m-a dezamăgit declarând că nu câştigat nimic decât responsabilităţi. Adică nu ştiai în ce te bagi? Nu ştiai ce vrei? Sau ai făcut totul pentru a-i arăta PNL-ului ce a pierdut? Greu de spus, măcar nenea Spirache era sincer. Tot domnul Diaconu spunea mândru că, în această campanie a lui, atunci când era pus în faţa unei plângeri menţiona că nu are cum să ajute. De acord, dar ai fost  senator  (de Argeş), atunci ce ai făcut? De ce nu ai ajutat oamenii atunci? Nici atunci nu puteai sau cum? De fapt ce ai făcut concret? Dincolo de declaraţii belicoase şi de plimbat cu un ARO vechi, că de, şade bine să fii un bun român.

Mă mai gândesc că fiecare partid are angajaţi nişte consilieri, specialişti adică, care se ocupă de sondaje, de imagine, de protocol. Oamenii ăia au datoria să-ţi explice ce şi cum, de la norma de comportament până la cuvintele care îţi ies din preţioasa guriţă. Dacă eşti agramat trebuie să corecteze, dacă eşti impulsiv trebuie să te tempereze, etc … oamenii ăştia trebuie să devină un fel de umbră a ta şi trebuie să fie specialişti.  Nu-mi explic cum Ponta poate să declare senin (şi cretin aş adăuga) că nu a votat mai niciodată candidatul propriul partid la preşedenţie fără ca partidul să-l pună la punct.  Ce să gândească alegătorul? Eu una m-aş gândi că dacă tu, capetenia de clan, nu îţi apreciezi proprii candidaţi de ce aş pierde timp ca să merg la vot pentru tine? Pe urmă PNL-ul. Antonescu trebuia sancţionat de când l-a ales pe Tudor Chirilă ca exemplu de urmat în viaţă. La naiba, nu ai 30 de ani, eşti om matur şi de unde şi până unde o asemenea preferinţă? Ai în spate un partid pentru care oameni excepţionali au murit în puşcăriile comuniste iar tu alegi Tudor Chirilă? Pe urmă, din 2012 încoace mi-l scoţi periodic din dulap pe Johanis. M-am cam săturat. O fi el neamţ dar este educat în România. Demisia ta, după ce ai distrus partidul liberal, mi s-a părut necesară. Mai mult, alianţa cu PDL mi se pare o porcărie. Laudele trimise pe FB de Johanis mă fac să mă gândesc că ai anumite obligaţii faţă de acest personaj, promisiuni pe care vrei-nu vrei trebuie să le duci la capăt iar pentru asta nimic nu mai contează.  Nici partidul, nici doctrina, nimic.  În spiritul acela care spune că alegătorul nu contează iar promisiunile sunt pentru proşti.

Acum, ce să spun? Şi eu am obiceiul de a face promisiuni sub un impuls de moment. Caut să îndrept treaba asta de fiecare dată când deschid gura. Doar că eu nu sunt om politic iar promisiunile mele neonorate nu privesc un popor şi o ţară. La mine greşelile provin dintr-o dorinţă de a face bine, de a ajuta, de a consola şi precis, de-a lungul timpului, am greşit. Că doar se spune că drumul spre iad e pavat cu bune intenţii.

Lasă un răspuns

