Premier sau preşedinte?

Suntem în campanie electorală. Peste tot în oraş vezi afişele candidaţilor. Pe mine tot spectacolul ăsta mă irită. Oamenii politici de la noi mi se par mici şi aroganţi. Personaje rele din romanele lui Kafka. Le văd ca pe acele persoane mici de înălţime dar care merg cu pieptul înainte, umerii ridicaţi, atitudine de băţ în fund, sperând ca prin asta să mai câştige câţiva centimetrii în ochii interlocutorului. Nu-i câştigă. De cele mai multe ori vrei să-i eviţi dar nu poţi întodeauna. Cam aşa şi cu personajele din politica noastră.

Unul dintre afişe însă mi-a captat atenţia. Antonescu preşedinte, Johanis premier. Mi se pare afiş potrivit pentru campania din iarnă, dar ce ştiu io? Mă gândesc că invers PNL-ul ar avea mai multe şanse de câştig. Adică Johanis preşedinte. Şi aşa aş avea ezitări. E un sas crescut şi educat la noi, lozinca asta cu nemţii care ne-au condus bine s-ar putea să nu fie reală în cazul de faţă. În fine, parcă Johanis preşedinte ar da mai bine. Numai că nu-l văd pe Crin să renunţe la visele sale.  Pentru că, nu-i aşa? se doarme mai bine în fotoliul de la Cotroceni decât în cel din piaţa Victoriei?

Până una alta nu mă voi duce la nici un vot. Sunt de părere că numai un absenteism marcant va fi o bilă neagră pentru guvernare. Oricare ar fi aceea. Ştiu toate poveştile pro sau contra, doar că m-am săturat ca niciodată să nu conteze. Poate că absenţa va conta mai mult decât prezenţa. Merită încercat.

Lasă un răspuns

