Domnia şi prostia

Există o vorbă care spune că aceste lucruri din titlu se plătesc. Prostia este de înţeles iar domnia este atunci când încerci să pari altceva decât ceea ce eşti. Până la urmă te trădezi, într-un mod sau altul, iar oamenii se lămuresc despre ceea ce eşti cu adevărat. În societatea noastră vorba asta nu mai are aplicabilitate. Nimic nu se plăteşte.  Merg pe stradă şi mă uit la panourile publicitare pentru alegerile din 25 mai. Mă irită ponta cu imaginea de imberb. Cine i-a spus că la 40+ o asemenea imagine, mic Titulescu, prinde. Să te apropii de 50 de ani şi să fii în continuare mic înseamnă că nu ai facut mare brânză în viaţă. Iar ca om politic asta constituie un minus. Dacă titulatura de micul Titulescu era un compliment acum câţiva ani buni, acum gata, s-a dus. La fel mă irită şi udrea. Ridicăm România în blugi şi pantofi cu toc. Cea mai idioată combinaţie. Pe mine mă duce gândul la o adolescentă târzie, genul acela de femeie care caută la bătrâneţe ceea ce nu a făcut, din varii motive, la tinereţe. Mă gândesc că în politică  îţi trebuie o orecare maturitate şi nu e loc de crize de femeie neîmplinită. De restul ce să mai spun, îi văd şi nu îi văd, sincer nu vreau să-i văd.

Dacă la început situaţia din Ucraina nu mă îngrijora foarte mult, de câteva zile, de când politicienii noştri fac gafă după gafă mi se cam face frică.  Iresponsabilitatea actualului preşedinte mă face să-mi fie frică. Nici măcar eu, simplu om, nu îmi permit să spun despre vecinul X că e beţiv, chiar dacă îl văd ameţit în fiecare zi. E problema lui şi a familiei sale cum gestionează situaţia. Cum faci asemenea declaraţii vis a vis de un oficial rus? Rusia nu e o ţară oarecare, şi dacă era o ţară oarecare tot nu aveai dreptul să faci asta. Se cheamă diplomaţie. Dar ce poţi să ceri unor oameni needucaţi care au puterea pe mână? Nici premierul pe care îl avem nu e mai breaz. În plină criză pleacă să vadă Eurovisionul. Nici nu mă interesează pe ce bani a plecat, chiar dacă a plecat pe banii lui tot arată cât de imatur politic este. Când eşti un om politic important presupun că familia a înţeles asta şi e destul de matură ca să se descurce singură. Când ruşii îşi arată muşchii la o aruncătură de băţ de ţara ta, când tu ştii că nu dispui de armată, de tehnologie şi nici nu eşti o putere economică ca să le faci faţă, nu pleci să vezi cum o femeie cu barbă câştigă un concurs de căcat. Doar dacă nu-ţi pasă, că de, în caz de conflict tu, ca om politic „valoros” vei fi la adăpost. Pur şi simplu nu înţeleg. Premierul şi preşedintele se jignesc ca ultimii ţigani fără să se mai prefacă că le pasă de noi. De fapt, nici măcar ţiganii nu fac chiar aşa, există un anume respect pentru căpeteniile de clan,. Se pare că oamenii pe care îi avem acum în fruntea ţării nu pot fi numiţi nici măcar ţigani fără să jigneşti etnia conlocuitoare. Problema este că eşalonul doi, cel din spate, împins acum în faţă pentru europarlamentare este la fel. Ce putem face? Nu mai avem vârsta să fugim unde vedem cu ochii. Probabil că o vor face copii noştri de va ajunge ţara asta o ţară de bătrâni. Poate că le va fi milă de noi şi ne vor lua după ei în aşa fel încât ţara asta să devină o ţară locuită doar de oameni politici de succes. Nu?

Lasă un răspuns

