Bună ziua!

Întodeauna mi s-a părut minim de respect să saluţi. Ce poate fi atât de greu? Când dai cu ochii, adică privirea, de o cunoştiinţă să spui un simplu „bună ziua!”. Mi se pare de tot căcatul să n-o faci. După ce saluţi poţi să te faci că ai treabă şi să pleci mai departe, dacă nu ai dar nu ai chef să stai de vorbă cu persoana respectivă. Ce e aşa de greu? Dar minimul de respect mi se pare ăsta. Nu pentru interlocutor ci pentru tine. Să nu mai spun că regula de politeţe impune ca bărbatul să salute primul femeia. Ei şi?! Câţi bărbaţi aşteaptă să fie salutaţi de parcă ar fi cel puţin sultani, că tot e Suleiman la mare căutare.  Ridicol.

Astăzi mi s-a întâmplat să mă întâlnesc cu o vecină.  Nu asta e problema, ci faptul că acelei femei îi împrumutasem un fel de proteză pentru un genuchi bolnav. Aş fi vrut să o întreb dacă se simte bine după ce a purtat proteza. Dacă a purtat. N-am avut cu cine să discut. M-a privit în ochi şi s-a făcut că nu mă vede. De ce? Habar n-am.  Da a fost clar că nu vrea să mă vadă. M-am comportat ca atare, adică m-am făcut că nu văd, dar vedeam. De ce? Am obosit să mă fac că îmi pasă. Orice discuţie cu astfel de oameni e inutilă. Am ales calea mai bună, oarecum, pentru mine. Dacă tu aşa vrei aşa ne purtăm. Oricum ar fi tot mă întreb la ce foloseşte?

Uneori un bună ziua spus din inimă face mai bine decât o mie de cuvinte false. Saluţi, spui că eşti grăbit că ai nu ştiu ce treabă şi pleci mai departe. E simplu, politicos, eficient. Pierzi un minut. Cel mult. Nu e un capăt de lume.  Laşi uşa deschisă că niciodată nu ştii ce poate aduce viitorul şi cum ai nevoie de un om pe care azi nu catadicseşti să-l saluţi. Un salut nu înseamnă un efort deosebit ci doar un semn că eşti un om binecrescut. Dar cine să priceapă?

Lasă un răspuns

