No country for old men

Asta mi-a venit în minte zilele astea. Deşi filmul în sine nu prea are legătură cu ce am gândit, mi s-a părut cea mai bună definiţie atunci când mă uitam la ei şi îi vedeam neajutoraţi şi singuri.  Mai ales singuri. Copii au familii, servici, obligaţii iar timpul cu ei este limitat. Başca de unii nesimţiţi care nu au nici un scrupul. Asistam ieri, fără voie, la un dialog. Probabil fiica, aflată la servici, îşi controla mama. Auzeam numai replicile bătrânei iar pe ale ei presupuneam. Prima întrebare a fost de genul unde eşti? Mă duc spre parc. Pauza de ascultare. Păi i-am dat să mănânce lu fii-tu, am pus aspiratorul, am spălat pe jos ce mai voiai să fac? a răspuns bătrâna.  Iarăşi ascultare. Cred că am dreptul să stau şi eu o oră pe o bancă în parc, e cald afară şi soare. Îţi fac piaţa mâine.  Pe urmă a închis. Nici o mulţumire în tot  dialogul ăsta. Un soi de lehamite se citea pe chipul bătrânei. A coborât la orăşelul copiilor,  la parc. Privind-o cum se îndepărtează am avut o strângere de inimă. Chiar aşa să fie? Părinţii îţi sunt obligaţi iar tu nu le poţi mulţumi măcar pentru efortul pe care îl fac? Căci, la vârsta lor, este un efort. Poate nu mai pot, poate nu mai vor, poate nu mai au elan. Sunt atâţia de poate. Sunt umiliţi peste tot pe unde se duc, tot ce implică autoritatea a statului se răsteşte la bătrâni. E adevărat că ei au pierdut pasul cu tehnologia dar nu înseamnă că sunt proşti. Şi dacă ar fi neştiutori de carte alea au fost vremurile sub care au trăit şi au dreptul la viaţă şi la stima noastră. Este adevărat că sunt enervanţi, sâcâitori, omniprezenţi la deschiderea de magazine şi oriunde se dă ceva gratis dar totuşi … parcă prea sunt bătaia de joc a societăţii în care trăim.

Să ne gândim că, peste zece ani, unii ca mine vom fi acolo, adică bătrâni, alţii, mai tineri mai 20 sau 30 de ani la dispoziţie dar viaţa acolo ne duce pe toţi. E aşa de greu să fim oameni?

Lasă un răspuns

