Ziua de duminică

Când eram copil ziua asta mă enerva cel mai mult. Pe atunci se lucrau sâmbetele iar mama spăla şi gătea în această zi ca duminica să fie dedicată curăţeniei săptămânale. Bineînţeles că aveam sarcinile mele. Ea zicea că mai uşoare, dar mie nu-mi făcea nici o plăcere să şterg praful. Mi-am jurat atunci că la mine acasă nu voi avea nici mileuri, nici bibelouri, nici covoare uriaşe şi nici mobilă multă. Aş zice că erau alte tendinţe în modă. Acum, la multe din astea a renunţat şi mama. După ce toate astea  erau gata ne aşezam la masă. Cu toţii. Nu ţin minte ca la ai mei să fi fost vreodată numai noi la masă. Întodeuna era careva de pe la ţară ce avea nevoie de ajutor. Nici nu mai ştiu câte persoane au stat la ai mei până şi-au găsit un rost în Bucureşti. Veri, rude, simple cunoştiinţe. Mama le oferea adăpost şi-o vorbă bună. Nu a pretins nimic şi majoritatea le-au rămas recunoscători. După ce se servea masa se trecea la siestă. N-aveam nici un chef de această siestă. Ochii mei erau pe geam pândind clipa când unul dintre tovarăşii mei de joacă îşi făcea apariţia în parcul din spatele blocului. Era motivul declanşării atacului. „Mamă, vreau şi eu afară.”  „da unde să ieşi dragă, e duminică, lumea se odihneşte”. „Da a ieşit şi cutărică”. Mama venea la geam şi privea, ca un fel de verificare, după care, de cele mai multe ori mă lăsa să plec. De obicei treaba asta se întâmpla în jurul orei 16.00, uneori chiar mai târziu. Orele acela până la prima ieşire mi se păreau atât de lungi.

Acum e duminică. Afară e linişte. Mesele aceastea de duminică, când familia se strângea laolaltă nu mai au nici un fel de tradiţie. Tinerii sunt altfel, se trezesc târziu,mai ales că sâmbăta e seara de petrecut în cluburi, şi-i înţeleg, noi n-aveam unde să ne ducem că ne-am fi dus, îşi beau o cafea pe fugă, mănâncă ceva, vorbesc cu tine în viteză şi e clar că sunt cu gândul în altă parte. Aşa eram şi noi.

Doar liniştea unei dimineţi de duminică a rămas aceeiaşi.

Lasă un răspuns

