Împuşcă cioara

Există în gimnastică o figură numită aşa. O răsucire de 360 de grade, pe un picior al gimnastei aflate pe bârnă. Bârna, aceea punte a suspinelor, Multe concurente au probleme cu acest procedeu, în aparenţă, banal. De ce se numeşte  aşa? Nu ştiu dar întodeauna această denumire m-a amuzat. La asta m-a dus gândul zilele acestea faţă în faţă cu frământările fiicei mele aflată în pragul simulărilor pentru bac.  Este firesc să ai emoţii. Este prima oară, din viaţa de licean, când eşti supus examinării obiective a altor profesori. Subliniez obiective. Nu mai contează simpatiile stârnite în clasă sau înafara ei.

Am întrebat-o care e atmosfera. A ridicat din umeri. Majoritatea colegilor sunt convinşi că pot obţine cel puţin şase fără un efort deosebit. Măi să fie? Visează la şcoli din străinătate deşi, din câte ştiu, admiterea la o universitate din afara ţării este condiţionată de un minim 8,5 la bac. De unde atâta siguranţă? Atât timp cât ei, timp un an, împuşcă cioara, cum poţi să fii atât de sigur? Profesorii săracii spun, n-a existat şedinţă cu părinţii în care să nu ni aducă aminte că nota saşe sau şapte în clasă nu garantează trecerea bac-ului. Fiica mea nu face meditaţii, dacă va obţine note bune, şi promit să revin cu notele obţinute va fi strict pe munca ei şi a profesorilor pe care i-a avut, dar dacă ar fi făcut şi ar fi luat un şase să zicem la una din materiile meditate mi-aş fi pus întrebarea pe ce naiba se duc banii mei. În prima fază aş fi vorbit cu copilul, ca să înţeleg, apoi aş fi purtat o discuţie serioasă cu meditatorul ca să mă lămuresc. Adică ori pe copil nu-l duce mintea, asta e nu ai ce face, nu putem fi toţi deştepţi, ori tu, cel care îmi iei banii, nu eşti în stare să-l ajuţi cu adevărat. Şi-aş fi văzut, obiectiv, ce am de făcut. Şi da, nu aş fi acceptat ca meditator să-i fie profesorul din clasă. Cum naiba să mai fie un profesor obiectiv cu un copil pe care îl meditează în particular? Zic şi io.

Postarea asta a venit în urma comunicării rezultatelor de la testarea naţională. Acolo unde consider că ar trebui să fie baza şi unde, peste 50% dintre elevi nu reuşesc să obţină un cinci. Dar, acel copil cu cinci se înscrie la un grup şcolar de unde se transferă ulterior la un liceu. Se deşteaptă în anii de liceu? Mă îndoiesc. Aşa că, până nu vom condiţiona intrarea în liceu fie de un examen, fie de nota obţinută la capacitate nu vom avea nici rezultate la bac. Examenul de bac a devenit derizoriu. Aşa cum am împuşcat cioara toti anii aşa vom face şi la bac. Va avea grijă tata sau mama ca până la urmă să iau şi examenul ăsta, cumva, undeva. Ce dacă am căzut de pe bârnă, pentru progenitura noastră nimic nu-i prea scump.

Lasă un răspuns

