Fotbal şi politică = pâine şi circ.

Pâine: au avut loc tragerile la sorţi pentru Campionatul European de fotbal 2016. Ura, cică suntem într-o grupă uşoară. Cică. La fotbal se pricepe toată lumea, nu? Ca fost microbist zic că putem avea parte de surpize dintre cele mai dureroase. Întodeauna este loc pentru mai jos, că la asta ne pricepem cel mai bine, mai ales în fotbal. Atât timp cât noua generaţie de fotbalişti nu este motivată decât să apară în tabloide nu ştiu de ce ridicăm pretenţii. Spun fost pentru că, de nişte ani, încerc să mă uit timp de 90 de minute la un meci şi nu reuşesc. Mă enervează gafele (nici de curtea şcolii) de la nişte „profesionişti” plătiţi, într-o ţară cu un salariu mediu de 1500 lei brut, cu muuult peste restul. Eu zic că dacă vrei să fii bun în fotbal mai trebuie să şi munceşti. Apropo, mă uitam la hocheişti, că tot s-a încheiat olimpiada de iarnă, duminică, cu finala de hochei, de marţi vor începe meciurile în cluburile unde evoluează  şi mă gândeam că un fotbalist dacă are două meciuri într-o săptămână zice că e obositor.

Circ: de când sunt probelme în Ucraina tot felul de oameni, jurnalişti sau analişti politici,  îşi dau cu părerea la tv.  Zic să ne uităm în ograda noastră. Ucraina se va descurca, mai bine decât am făcut-o noi vreodată şi, pot să pun pariu, că tot nu va intra în UE, de data asta însă cu acordul marii majorităţi.Oricât ar zice ei că sunt diferiţi de ruşi nu sunt iar interesele economice ar trebui să primeze. Pe de altă parte la noi asistăm, de mai bine de o săptămână, la un adevărat circ. Domnul Iohannis a ajuns un fel de sperietoare. Numai că nu ştiu pentru cine şi de ce. E sas e adevărat, adică trei sferturi neamţ dar, să nu uităm că e crescut şi educat în România. Parcă am fi la piaţă numai că la piaţă e mai echitabil. Tu vrei atât eu am atît. Punct. Nu-mi dai mă duc în altă parte. Fără discuţii, fără filosofii de doi bani, fără strigăte. În policită e mai complicat doar că nu ar trebui să fie ca la piaţă.

Concluzie: teoria imigraţionistă a inflamat de-a lungul vremii multe capete luminate din tabere diferite. Mă gândesc că s-a găsit dovada romanităţii noastre, atât timp cât dacă avem asigurate pâinea şi circul de rigoare putem trece peste orice.

Lasă un răspuns

